به دلیل استقبال شما عزیزان از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در شهریور۱۴۰۱ سامانه اسقاط خود را موطف دانسته که به سوالات شما در این مقاله پاسخ دهد و مسیر را برای شما هموار و روشن سازد.

در ادامه به پاسخ سوالاتی که شما از طریق تماس با مراکز اسقاط و همچنین از طریق دیدگاه در سایت های نوسازی و مراکز اسقاط مطرح کرده اید می پردازیم.

سوالات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شهریور۱۴۰۱

  1. بسیاری از شما عزیزان اعلام کرده بودید که به ستاد سوخت مراجعه کرده اید و پاسخ درستی از این ستاد نگرفتید و باید چکار کنید؟

مالکان عزیز اصلا نیازی به مراجعه به ستاد حمل و نقل و سوخت نیست و پس از اینکه شما در قرعه کشی شرکت کردید و برنده شدید ۲ الی ۳ روز بعد برای شما پیامکی از سمت شرکت خودرو ساز، مبنی بر اسقاط خودرو فرسوده خود ارسال می شود. پس از دریافت این پیامک شما باید به نزدیکترین مرکز اسقاط در شهر یا استان خود مراجعه کنید و خودروی خود را تحویل دهید.

پس از تحویل خودروی فرسوده، خودرو به لاشه تبدیل شده و بر روی باسکول قرار می گیرد و قیمت نقدی لاشه خودرو فرسوده (قیمت کیلویی ) محاسبه شده و به مالک خودرو تحویل داده می شود.

  1. تحویل خودروی جایگزین شده به چه صورت است و چند ماه طول می کشد تا خودرو را تحویل بگیریم و آیا باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

سوالاتی از این قیبل که مربوط به خودروی جدید جایگزینی است به مراکز اسقاط مربوط نمی شوند و شما برای پاسخ به این سوالات باید با شرکت خودروساز ارتباط برقرار کنید.

مراکز اسقاط تنها موظف هستند به سوالات شما در رابطه با مراحل اسقاط خودرو و واریز ارزش لاشه خودرو فرسوده  و نامه اسقاطی که ۳۵ روز بعد از اسقاط خودرو به شما تحویل داده می شود ( هرگونه سوالی که مرتبط با اسقاط خودرو فرسوده باشد) پاسخ دهند.

بعد از این باید هماهنگی ها را باشرکت های خودرو ساز(سایپا و ایران خودرو) انجام دهید.

  1. چه ماشین هایی شامل طرح جایگزینی شهریور ۱۴۰۱ می شوند؟

تمام ماشین های سال ۸۵-۶۳ اعم از رنو۵،پراید، پیکان، وانت و سواری آردی شامل این طرح می شوند. حتی خودروهای وانت پیکان و نیسانی که از سال های قبل تر نیز هستند در صورت برنده شدن در قرعه کشی ،شامل طرح جایگزینی می شوند.

لازم به ذکر است که قیمت تمام ماشین ها برحسب قیمت لاشه می باشد و به وزن لاشه بستگی دارد. قیمت لاشه معمولا بین ۸ الی ۱۳ میلیون می باشد که به مالک خودرو فرسوده تحویل داده می شود.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور واضح به سوالات شما پاسخ داده باشیم در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه اسقاط خودروهای فرسوده می توانید با شماره های ۶۶۰۰۴۰۰۰ و ۶۸۵۹۲۸۳۰ با پیش شماره ۰۲۱ برای سایر شهرستان ها، تماس بگیرید.