به گزارش خبر خودرو ، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت می گوید : چنانچه تولیدات خودروسازان با همین میزان مصرف سوخت فعلی باشد در صورت اجرای مصوبه جدید دولت ، خودروسازان باید ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده را اسقاط نمایند.

مهدی نیکدار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴۰ هزار خودرو فرسوده به ازای خودروهای وارداتی از رده خارج گردید، اظهار داشت : در سال جاری این رقم به ۴۰۰ گواهی اسقاط به ازای خودروهای وارداتی خواهد رسید.

ایشان  همچنین میزان گواهی اسقاط خودروها در بخش خودروها داخلی و وارداتی را در مجموع ۵۴۰ هزار گواهی اسقاط اعلام کرد و افزود :  با اجرای مصوبه اخیر اسقاط خودروها در سال جاری دو برابر می رسد.

وی تصریح کرد : در صورت اجرای مصوبه جدید اسقاط خودروها ، در سال جاری حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ گواهی اسقاط معادل سواری صادر خواهد شد.

ایشان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶۰ گواهی معادل اسقاط صادر گردید، تاکید کرد : در سال گذشته برای خروج یک تریلی معادل ۱۴ گواهی اسقاط سواری صادر می گردید اما با مصوبه جدید این تعداد به ۱۶ گواهی معادل اسقاط سواری رسیده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت همچنین اجرای مصوبه جدید اسقاط خودروها را مشروط به آمار واردات دانست و گفت : اجرای مصوبه جدید اسقاط مشروط بر این است که وارد کنندگان نیز به همان میزان سال گذشته و همان نوع خودروها را وارد نمایند که در صورت اجرای آن، اسقاط خودروها به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

نیکدار گفت : البته اجرای این مصوبه و صدور این تعداد گواهی اسقاط منوط به باز شدن سایت ثبت سفارش و ادامه جریان واردات خودرو است.

ایشان همچنین با اشاره به آمار اسقاط خودروها در سال گذشته گفت : هر چند در سال ۹۳ بیشترین آمار اسقاط و معادل ۳۳۶ هزار گواهی اسقاط صادر گردید که البته عمده آنها مربوط به خودروهای سواری بود اما در سال ۹۵ نیز آمار گواهی اسقاط به رقمی معادل ۳۶۰ هزار رسید که بیشترین اسقاط ها مربوط به تاکسی ها بود.