ناوگان حمل و نقل جاده ای

وزیر صنعت با اشاره به تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، اظهار داشت: نرخ جدید تعرفه واردات خودرو به هیئت دولت تقدیم شده و در انتظار تصویب است.
به گزارش مقاومتی نیوز محمد شریعتمداری وزیر صنعت دیروز در خصوص تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ جدید تعرفه‌های واردات خودرو و قطعات منفصله به‌منظور ایجاد رقابت بیشتر برای تولید در داخل کشور تقدیم هیات دولت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جلوگیری از ورود و محدود کردن واردات خودروهای لوکس که حضور آنها در شرایط فعلی ضروری نیست در صورت موافقت دولت به اجرا در می‌آید، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری به میزان مشابه سال گذشته واردات خودرو صورت گرفته است.[۱]

واردات قطعات خودروهای ساخت داخل در راستای منافع ملی نیست

با توجه به اینکه یکی از بندهای ۲۴ گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توجه به ساخت و تولید داخلی است، خرید خارجی قطعاتی که امکان ساخت آن ها در کشور وجود دارد برخلاف این سیاست ها بوده و در راستای منافع ملی نیست، مگر قطعه ای که هنوز امکان ساخت آن در ایران وجود نداشته باشد.

در حال حاضر تعداد زیادی قطعه ساز داخلی در شرکت های خودروسازی وجود دارند که در بسیاری از موارد قابلیت های آن ها به اثبات رسیده و حرکت رو به رشدی نیز داشته اند.

بنابراین ضروری است تا تمهیدات لازم برای مدیریت واردات خودروهای خارجی و قطعات منفصله آن در نظر گرفته شود تا در صورت وجود کالای مشابه داخل، از واردات آن ها جلوگیری شود.