عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد در حالی که دولت سهمش را در خودروسازی‌ها واگذار نماید جوانان ما می توانند خودرو با تکنولوژی روز دنیا تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محسن کوهکن با پیش بینی تولید ۳ میلیون خودرو در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: زمانی که برای تولید یک محصول در آینده هدف‌گذاری کنیم به این معناست که میزان نیاز کشور و صادرات به خارج را در نظر گرفتیم. همچنین رسیدن به ۳ میلیون خودرو در سال به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش صادرات نیاز دارد.

بر اساس این خبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هدف گذاری تولید خودرو در سال ۱۴۰۴ یک عدد است و باید ببینیم خودروسازان تا چه میزان خود را به این هدف نزدیک می کنند. کارخانه های خودروسازی ما به ظاهر دولتی نیست اما در جایی که دولت تنها سهم ۱۵ درصدی از یک کارخانه خودروسازی دارد باز هم سایه سنگین دولتی ها بر سر خودروسازان مشهود است.

کوهکن تاکید کرد: دلیل اصلی که ما توانستیم در صنایع موشکی و نانو پیشرفت های خوبی کسب کنیم این بود که این شرکت ها واقعا خصوصی بودند و توسط جوان های مبتکر اداره می شدند. در حالی که دولت سهمش را در خودروسازی‌ها واگذار کند جوانان ما می توانند با خلاقیت خود و تحقیق و توسعه به تولید خودروهای جدید با تکنولوژی روز دنیا برسند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: در مقایسه با خودروسازان کشور کره ما قابلیت ها و فضای گسترده ای داریم و با فراهم شدن شرایط لازم می‌توانیم خودروهایی همسان و یا حتی بهتر تولید کنیم. تنها راه رسیدن خودروسازان ایرانی به اهداف برداشته شدن دست قیومیت دولت از سر کارخانه های تولید خودرو است.