واردات کشنده

به منظور بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی کشور و همچنین کاهش مصرف سوخت و به تبع آن مشکل آلودگی هوا و کم کردن سوانح جاده ای که خسارات جانی و مالی بسیاری را به دنبال دارد، مجوز واردات انواع کشنده به ویژه کامیون به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده است.

در همین راستا متقاضیان می توانند برای این کار اقدام نمایند. در این مطلب در رابطه با متقاضیان واجد شرایط،  همچنین شرایط واردات کامیون های دست دوم، چگونگی ثبت نام، ترخیص و پلاک گذاری بحث شده است. که پیشنهاد میشود  آن را تا انتها دنبال نمایید.

متقاضیان واجد شرایط واردات کامیون های کارکرده رانندگان کامیون و مالکان دارای کارت هوشمند می توانند متقاضی واردات کامیون های کارکرده باشند.‌ گفتنی است که متقاضیان باید پنج درصد ارزش گمرکی کامیون را بپردازند تا بتوانند پلاک گذاری را انجام دهند. شرایط واردات کامیون های دست دوم واردات کامیون های کارکرده،  مستلزم شرایط زیر می باشد:

۱- سن کامیون های مورد نظر می بایست کمتر از پنج سال باشد.

۲- استاندارد آلایندگی مجاز کامیون های کارکرده وارداتی باید براساس قوانین و مقررات باشد.

۳- سایر استانداردهای لازم برای خوردو های سنگین نیز برای کامیون های وارداتی در نظر گرفته شود.

۴- کامیون های دست دوم وارداتی باید خدمات پس از فروش و تأمین قطعات در کشور داشته باشند.

ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم ‌کامیون های وارداتی دست دومی که در سال جاری و طبق قوانین قبل (مصوب سال ۱۳۹۵) وارد شده‌اند، برای ترخیص از قوانین جدید تبعیت می کنند.

در صورتی که کامیون‌هایی که تا انتهای سال گذشته (۱۴۰۱) وارد گمرک شده‌اند، برای ترخیص مشمول قوانین قبل هستند. ارائه خدمات ترخیص و پلاک گذاری کامیون های وارداتی کارکرده قابل توجه کلیه متقاضیان واردات، ترخیص و پلاک گذاری کامیون های دست دوم، تمامی خدمات مربوطه(ترخیص و شماره گذاری) توسط این سایت انجام می شود.

برای این منظور کافیست فرم درخواست را تکمیل و ارسال نمایید.

پیش ثبت نام دریافت خدمات ترخیص و شماره گذاری

پیش ثبت نام دریافت خدمات ترخیص و شماره گذاری