ثبت نام طرح جایگزینی ایران خودرودر ادامه مطالب قبلی پیرامون پیش ثبت نام طرح جایگزینی ایران خودرو و شرایط آن، در مورد مراحل انجام این کار و نکات مرتبط دیگر در این مطلب بحث خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر، آن را تا انتها دنبال نمایید.‌

مراحل ثبت نام خودرو فرسوده، طرح جایگزین ایران خودرو

به منظور ثبت نام در طرح جایگزین خودرو های فرسوده  ایران خودرو ابتدا در سامانه khodrofarsoodeh.com پیش ثبت خودرو های فرسوده انجام می شود. در مرحله بعدی خودروی فرسوده به منظور اسقاط به مراکز اسقاط، تحویل داده می شود. سپس شرکت خودروسازی ایران خودرو، متقاضی شرکت در طرح جایگزینی خودرو های فرسوده را به بانک معرفی و در مرحله بعد، متقاضی وام خرید خودرو را دریافت می کند. به این ترتیب نوبت به تحویل گرفتن خودرو جدید می شود.‌

طرح جایگزینی خودرو های فرسوده سایپا

برای شرکت در طرح جایگزینی سایپا هم‌ می بایست  ابتدا در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرد.  اطلاعات خودروی فرسوده اعم از این متقاضیان باید شناسه منحصر به (VIN)، شماره موتور و شاسی آن به همراه اطلاعات فردی شخص متقاضی در این سامانه ثبت می گردند.‌ بعد از انجام احراز هویت، مراحل تکمیلی ثبت‌نام صورت می گیرد.

منتخبین قرعه کشی سایپا تا شصت روز فرصت دارند که به‌ مراکز اسقاط خودرو های فرسوده مراجعه نمایند.

نکته قابل توجه

متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی شرکت خودروسازی ایران خودرو باید توجه داشته باشند که هم انجام مراحل ذکر شده در قسمت های قبل را انجام دهند و هم در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کنند.

منتخبین از طریق قرعه کشی معرفی می شوند که همگی ملزم به تنظیم اقرار نامه ای مبنی بر سلب هر نوع ادعا برای استفاده از گواهی اسقاط در مراکز اسقاط خودرو های فرسوده هستند. البته افرادی که قصد دارند وجه خودروی فرسوده را دریافت کنند نمی توانند در این طرح شرکت کنند.