ثبت نام موتورسیکلت فرسوده

چندی پیش خبری از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست با عنوان “اسقاط موتورسیکلت های توقیفی” منشتر شد.

پس از انتشار این خبر تعداد زیادی از موتورهای فرسوده پس از توقیف و جمع آوری از سطح کلانشهرها به مراکز اسقاط موتورسیکلت راهی شدند.

به گفته مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست و آلودگی هوا، مسئولیت توقیف موتورهای فرسوده با ستاد اجرایی فرمان امام می باشد و این ارگان دولتی پس از توقیف موتورسیکلت ها و به منظور اسقاط، آن ها را به مزایده می گذارد. در این بین برخی از شرکت های برگزارکننده مزایدات قطعات بازیافتی آن را به فروش رسانده و اسقاط می کنند. اما امکان دارد برخی دیگر به جای اسقاط و نوسازی، این موتورهای فرسوده را وارد خیابان ها کرده و از اسقاط آن ها امتناع ورزند.

از این رو علاوه بر شرکت های مزایده گذار پای مراکز اسقاط دولتی به میدان باز می شود. سایت نوسازی nosazi.org به مدیریت دکتر مجید بخشنده و با سابقه درخشان خود در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده به عنوان بهترین پایگاه اطلاع رسانی و ثبت نام موتورسیکلت های فرسوده شناخته شده است.

ثبت نام موتورسیکلت فرسوده

آلودگی هوای ناشی از منابع خودرویی در کلانشهرهای کشور به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی به شمار می رود. تردد موتورسیکلت های فرسوده علاوه بر افزایش میزان آلایندگی هوا میزان مصرف سوخت را نیز در کشور افزایش داده است.

با توجه به شرایط حال کشور، گرانی بنزین، وضعیت معیشت بسیاری از خانوارها و آلودگی هوای بسیاری از کلانشهرها، با اجرای طرح اسقاط موتورهای فرسوده قانون هوای پاک جانی دوباره گرفته و این قدمی کوچک اما با تاثیرگذاری بسیار بالا در راستای داشتن هوایی پاک تر و بهتر می باشد.

از اینرو به منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های ناشی از آلودگی هوا رسیدگی به طرح اسقاط موتورسیکلت های فرسوده امری مهم تلقی می شود که امروزه بیش از پیش نیاز به توجه مسئولین و مردم دارد.

مالکان و دارندگان موتورسیکلت های اسقاطی می توانند با انجام ثبت نام موتورسیکلت فرسوده خود در سایت بدون واسطه وسایل نقلیه فرسوده خود را اسقاط نمایند

طرح تسهیلات