اعطای کارت سوخت به دارندگان وسایل نقلیه

فرایند زمان بر اعطای کارت سوخت به دارندگان وسایل نقلیه

براساس آمار رسیده از رئیس پلیس راهور ناجا، در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده و ۷ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در سطح کشور تردد می کنند. این میزان تردد فرسوده ها، آلودگی هوا را به دنبال داشته و در شرایطی که وارونگی حال هوای بسیاری از کلانشهرها را نابه سامان کرده، جلوگیری از ارائه کارت سوخت به خودروها و موتورسیکلت های فرسوده می تواند اقدامی مهم در این راستا باشد. به گفته فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بعد از گذشت حدود ۱۵ روز از اجرایی شدن طرح افزایش نرخ بنزین هنوز برای این دسته از وسایل نقلیه فرسوده کارت سوختی صادر نشده است.

این در حالی است که از زمان افزایش نرخ بنزین تعداد درخواست های صدور کارت سوخت چندین برابر شده و تلاش های مسئولین در این راستا جوابگوی این طیف وسیع میزان تقاضا نیست. کاهی با توجه به نکته مذکور خاطر نشان کرد که تمام تلاشمان را در راستای افزایش ظرفیت و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم  انجام می دهیم.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه خودروهای نو شماره نیز در صف صدور کارت سوخت قرار گرفته‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به افزایش درخواست‌ها سه هفته تا دو ماه از زمان درخواست کارت سوخت طول می‌کشد تا کارت سوخت به دست مالکان خودرو برسد.

با توجه به شرایط موجود هنوز سهمیه ای به خودروها و موتورسیکلت های فرسوده در نظر گرفته نشده است و دارندگان این وسایل نقلیه باید منتظر مصوبات آینده دولت در این خصوص باشند.

متاسفانه بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مانند اتوبوس‌ها و نیز کامیون‌ها و .. هم در سن فرسودگی هستند که باید نسبت به نوسازی آن اقدام شود.

در حال حاضر مراکز اسقاط سراسر کشور از انواع خودروهای اسقاطی پرشده و هیچ تلاشی در زمینه کمتر شدن تعداد فرسوده ها تاکنون صورت نگرفته و  امید می رود با اجرایی شدن هر چه بهتر و بیشتر طرح کارت سوخت و به دنبال آن تلاش برای خروج فرسوده ها از کف خیابان ها شاهد هوایی پاک تر در کلانشهرها باشیم.