نوسازی خودروی فرسوده

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، دولت امسال بدنبال نوسازی ۲۴۰هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور است.

در مراسمی که روز گذشته در شهرک صنعتی رازی استان اصفهان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزارت صمت و استاندار اصفهان برگزار شد، شهردار اصفهان از شروع طرح جایگزینی ۴۰۰‌هزاردستگاه موتور فرسوده با موتوربرقی خبر داد و اعلام کرد که پس از اجرایی شدن این طرح، طرح جدیدی در این شهر تاریخی اجرایی خواهد شد و ضمن آن از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در مناطق تاریخی و توریستی این شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، استفاده از این موتورسیکلت ها به میزان ۵۰۰ هزار خودرو در کاهش آلایندگی کلان شهرها موثر است.

حسن مهرعلیزاده با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد آلودگی شهرها، ناشی از تردد خودروها می باشد، افزود: با توجه به بالا بودن میزان آلودگی و تعداد بالای موتورسیکلت ها و همچنین قیمت پایین آن ها، باید در مرحله ی اول موتورسیکلت های بنزینی به موترسیکلت های برقی تبدیل شوند.

به گفته صلواتی، معاونت حمل‌ونقل استان اصفهان برای تسهیل استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، قرار است ۵۰‌ایستگاه شارژ در این مناطق ایجاد شود. بنابراین کویر موتور باعث شد ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی یک قدم پیشرفت کند.

به گفته مهرعلیزاده، در طرح جایگزینی ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت های بنزینی فرسوده شهر اصفهان با موتورسیکلت های برقی تلاش گردید که بدون اینکه هزینه زیادی به هر کدام تحمیل گردد این اقدام صورت گیرد و امروز این خط، برای تولید یکصد هزار دستگاه در سال افتتاح گردید و امیدواریم که در زمان کمتر از ۳ سال تولید سالیانه ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شود.