نوسازی

در هیایوی عدم توجه به نوسازی خودرو فرسوده، خبر خوشی به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو از تحویل تعدادی خودروی سنگین در قالب طرح نوسازی ناوگان فرسوده تا قبل از ۲۲ بهمن خبر داد. طرح نوسازی ناوگان فرسوده برای نوسازی دویست و دوهزار و پانصد دستگاه خودروی سنگین مطرح شد.

او افزود: شورای اقتصاد مصوب کرد برای این طرح ۱۰ میلیارد و ۶۶۷ میلیون دلار در نظر گرفته شود. برای سال اول تحویل ۶۷ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده بود که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۲۲ دستگاه ثبت سفارش شده است.

او درباره پرداخت قیمت خودرو گفت: ۵۰ درصد مبلغ را دولت از یارانه سوخت پرداخت می کند.

اعتمادی افزود: متقاضیان با ۲۰ درصد آورده نقدی، ۳۰ درصد وام بانکی با بهره ۱۸ درصد می توانند خودرو را تحویل گرفته و وام بانکی را در مدت ۵ سال تسویه کنند.

اعتمادی گفت: اکنون ال سی برای ۱۹۰۶ دستگاه باز شده است.

این مسئله گامی مهم در عرصه نوسازی محسوب می شود. اما به تنهایی کافی نیست.

در حال حاضر حدود ۵هزار کامیون زباله کش فرسوده در تهران در حال تردد است که عمر برخی از آن ها به ۳۵ تا ۴۰ سال نیز می رسد. 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی فرسوده و ۹ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که در کشور در حال تردد می باشند که تعداد آن ها در مجموع به ۱۱ میلیون فرسوده می رسد.

معاون استاندار، عیسی فرهادی، بیان کرد در دو سال گذشته نوسازی ناوگان فرسوده با افت عملکرد مواجه بوده و امروز با حجم عظیمی از فرسوده ها روبه رو هستیم. این مساله نه تنها  تهران بلکه گریبان استان های همجوار را هم گرفته است. بخش اعظمی از آلودگی هوا به دلیل وجود فرسوده ها می باشد. در حال حاضر روند اسقاط به واردات گره خورده است و از آنجا که واردات نیز قطع شده است، اسقاط هم صورت نمی گیرد. در حالی که در کشوری که تولید خودرو و موتورسیکلت انجام می شود اسقاط هم باید هم راستا با تولید صورت گیرد و حتما باید تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود. بر همین اساس، امید داریم تا بر حسب دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان فرسوده در کشور و بخصوص در پایتخت، شاهد تصمیمات و اقدامات جدی باشیم.